Cukier jest jedną z tych substancji, które na pierwszy rzut oka nie wydają się bezpieczne. Cukier jest powszechnie dodawany do wszystkiego: słodyczy, potraw gotowych, sosów, zup, przetworów. Nic więc dziwnego, że nie trzeba używać cukiernicy, by codziennie przyswajać cukier. Ta słodka substancja jednak nie jest tak obojętna dla organizmu. Cukier jest także uzależniający, a do tego może on być niebezpieczny dla układu krwionośnego. Dlatego też warto stosować zamiennik cukru, by dieta na co dzień stała się nieco zdrowsza.

Zamiennik cukru- jakie są dostępne na rynku?

Rynek sklepu Bee oferuje wiele zamienników cukru. Jedną z popularniejszych opcji jest ksylitol. Jest to cukier pozyskiwany z kory brzozy. Jest on nie tylko zdrowy, ale też równie słodki co cukier. Jego słodycz jest porównywalna do cukru białego w skali 1:1. Ksylitol jest także bardziej dietetyczny, co prawda ma on kalorie, jednak zostały one zredukowane aż do 240 kalorii na 100 gram. Ksylitol ma także niski indeks glikemiczny przez, co może być polecany dla cukrzyków. Ksylitol ma postać białego proszku. Prócz ksylitolu można spotkać także erytrytol. Jest to ponownie substancja bardzo podobna do cukru, jednak tym razem nie ma mowy o żadnych kaloriach. Erytrytol nie ma ani jednej kalorii. Jest on przez to polecany cukrzykom oraz osobom, które chcą się bardzo zdrowo odżywiać. Co jeszcze warto wiedzieć na temat zamienników cukru?

Zamienniki cukru- nie tylko biały proszek

Cukier można zamienić nie tylko na rzecz podobnej substancji, ale też na rzecz syropu. Zamiast cukru można stosować melasę. Jest to naturalny syrop, o ciemnobrązowej barwie, który można dodać do herbaty, kawy, a także wypieków. Melasa jest kaloryczna, jej kaloryczność to 290 kalorii na 100 gram. Warto więc nie dodawać jej za wiele. Nie zaleca się jej dla cukrzyków, sama melasa powstaje jako przy produkcji białego cukru. Zamiennik cukru w postaci syropu to także syrop klonowy. Jest on popularny jako dodatek do pancake’ów, jednak warto wypróbować go także w innych potrawach.